fredag 1 mars 2013

Första pris no 2!

I lördags var vi i Falkenberg på tävling. Och YES vad bra vi fick till det! Rosa var på hugget. Hade lite ny strategi på uppvärmning och sååå skönt att få ha en lyckad tävling i "bagaget" till kommande tävlingar.

Platsen: hon gnydde hela tiden. Men låg still ;-)  8 p

Tandvisning: När domarne kommer fram tar Rosa ett steg fram, glad i hågen och skall hälsa!!! Hur oförberedd var jag inte på det!! Hon satte sig direkt när jag sa plats så det var ju bra. sen gick tandvisningen som en dans. I min värld är det 11 p på det men Mr domare gav oss 9 p.

Linförighet: 8 p. Hon hängde inte med helt 100, och fick ett par sneda sättande. Men OJ vad nöjd jag är!!!

Läggande: 10 p. Domaren sa att det var tävlingens snyggaste läggande!!!!

Inkallning: 10 p. En hysterisk fart in så sanden yrde när hon gjorde ingången ;-) Ett gott skratt från domare och tävlingsledare ;-)

Ställande: 7.5. Jag gjorde dubbelkomande genom att växla tempo. Ville inte riskera en nolla.

Apportering: Så här går det när man tror man är säker på ett moment. Hon spottar ut apporten...!!! 0 poäng och en förvånad förare ;-) Så, åter igen, påmind om att inte koppla av något moment ;-)

Hopp. 10 p.

Helhet. 10 p.  Det var ju kul!! Trevligt ekipage står det i anteckningarna <3 p="">
Tjingeling.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar