fredag 29 mars 2013

jaha...

Nu har tiden rusat igen.... Inte klokt vad det går fort ;-( Här är lite av vad vi gjort sen sist. Vi var ju på kurs en helg med Perroklubben. Jätte kul och framförallt roligt att se hur bästa Rosa är så himla lätt att ha med sig! Det enda hon inte gillar är om jag lämnar henne i buren och hon inte ser mig... Men lägger jag henne i ett hörn eller mot en vägg eller liknande, för att vänta på mig, så är hon cool-lugn. Här är lite bilder på det:







Vi försökte träna så mycket som möjligt på platsliggningen. Att hon skall ligga still och framförallt vara tyst. Det gick hur bra som helst vid varje tillfälle. Lite gny vid ena gången (av 5) men det var så tyst så det var absolut godkänt!



Vi hade ju Uffe på besök under två veckor. En dag träffade vi Pia och Inger på Rigortorpet. Det var jättelängesedan vi träffade Inger. Hon håller sig hemma nu när hon träffat sin nya kille ;-) Men vi lyckades lura ut henne och det var kul. Uffe blev som tokikg i Mezzi... Och det är ju dessutom hans dotter! Fick hålla honom kopplad för han kunde inte lämna henne ifred. Nu vet jag hur Marika känner sig när det är "fel" tikar i närheten... Eller löptikar. Helt omöjlig att få kontakt med.



Chloie har fyllt ett år, hon är med på kontoret och hon gillar att ligga i mitt knä och ha huvudet på skrivbordet ;-)  Hon gillar verkligen sin syrra och Rosa gilar henne. Här är en film på hur enveten Cholie kan vara ;-)






Förra helgen körde jag ner Agnes till Varberg på lördag morgon för hon skulle vara med i en gymnastiktävling. Jag åkte till mamma och hade en supermysig dag i Åsa tillsammans med henne. Vi tog en lång härlig promenad vid havet.  Pappa var och spelade. När han kom hem fick vi isterband och stuvad potatis!!! Såååå gott. Även hundarna fick lite godis i form av leverpastej och andra delikatesser.


Nu är det påskhelg och jag hoppas få gjort massor här hemma!!! Ska försöka träna lite oxå, för vi har anmält oss till tävling i Stenungsund... Peter har varit sjuk i lunginflammation, öron- och bihåleinflammation. Allt på en gång i en förfärlig coktail... Nu börjar han bli människa igen.

Glad Påsk!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar